Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili, TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ayhan Barut, tarımsal üretim, çiftçi sorunları ve köylerde hızla yükselen çiftçi yaş ortalamasının çok ciddi krize yol açtığını söyledi. Tarımın stratejik öneminden söz edip gereken destek verilmediği için çiftçilerin tarımdan hızla uzaklaştığını, genç çiftçilerin köylerden çıkıp şehirlerde ucuz işgücü olarak çalıştığını vurgulayan Barut, "Alınteriyle üreten ancak emeği heba edilen köylülerimizin, ağır maliyet yükü altında feryat eden çiftçilerimizin, ürettiğinden kazanamadığı için kırsaldan uzaklaştırılan üreticilerimizin, köylerimizdeki artan yaş ortalamasına ilişkin problemlerin ve AKP eliyle bitirilen tarımdaki sorunların mutlaka çözülmesi gerekiyor" dedi.
"BÖYLE GİDERSE KÖYLERDE ÇİFTÇİ KALMAYACAK"
TBMM Genel Kurulu'nda İYİ Parti Grubu'nun kırsaldaki tarımsal nüfusun hızla yaşlanmasına yönelik önergesi üzerine CHP Grubu adına söz alarak kürsüye çıkan Ayhan Barut, "Tarım tüm dünyada stratejik bir öneme sahipken maalesef ülkemizde gerekli desteği ve önemi görmüyor. Ülke tarımında girdilerin yüksekliğinden ithalata, desteklerin yetersizliğinden arazilerin küçük ve parçalı olmasına kadar çok sayıda sorun varken aslında bir başka önemli sorun ise çiftçi nüfusunun hızla yaşlanması ve gençlerin de hızlı bir şekilde tarımdan uzaklaşmasıdır. Neden köyler boşalıyor? Neden çiftçilerimiz hızlı bir şekilde köylerini terk ediyor? Çünkü AKP'nin uygulamış olduğu yanlış tarım politikası köylülerimizi, çiftçilerimizi ve gençlerimizi tarımdan uzaklaştırıyor. Çiftçilerimize ve gençlerimize başka bir çözüm yolu bırakmıyorlar. Bu acı tablo da tarımda alarm zillerinin çaldığının göstergesidir. Eğer böyle giderse uzun yıllar neticesinde köylerde çiftçilik yapacak kimse kalmayacak" diye konuştu.
"ÇİFTÇİ YAŞ ORTALAMASI ARTIYOR"
kırsalda yaşanan sorunların neticesinde oluşan acı gerçeklere dikkat çeken Barut, "2014'ten 2024 yılına kadar geçen zamanda, yani on yılda yaklaşık 850 bin köylü, ayrıca da genç çiftçilerimizden ise her 100 kişiden 20 kişisi tarımı bırakıyor, köylerini terk ediyor ve şehirlere göçüyor. Halihazırda ise Türkiye'deki kayıtlı çiftçilerin yaş ortalaması 58'dir; eğer bunun içerisine erkekleri de hesaplarsanız yaş ortalaması çok daha fazla oluyor. Köyleri terk eden genç çiftçilerimiz kentlerde ucuz işgücü olarak çalışıyor; hem kırsalda hem şehirde dengeler bozuluyor. 2007 yılında kırsalda 35 yaş altındaki nüfus yüzde 60'ken bugün gelinen oran yüzde 45'lere inmiştir" şeklinde konuştu.
Oto Galericiye Kurşun Yağdırdılar
18:41 - YEREL