Adana Orman Bölge Müdürlüğü, yüksek sıcaklık, düşük nem oranı ve şiddetli rüzgar nedeniyle Adana ve Osmaniye illerinde “Kırmızı Alarm" uygulamasına geçti. Yetkililer, vatandaşları orman yangını riskine karşı azami dikkatli olmaya çağırdı.
Meteorolojik verilere göre, önümüzdeki hafta boyunca bölgede yangın riskini artıran hava koşulları etkili olacak. Bu kapsamda Adana Orman Bölge Müdürlüğü, orman yangınlarının önlenmesi amacıyla vatandaşlara bir dizi uyarıda bulundu.
Vatandaşların Dikkat Etmesi Gereken Hususlar:
Ormanlık alanlara yakın bölgelerde anız yakılmaması,
Bağ, bahçe ve tarla temizliği amacıyla ateş yakılmaması,
Açık alanlarda her türlü ateşten kaçınılması,
Ormanlık alanlarda şüpheli kişilerin görülmesi halinde güvenlik birimlerine veya orman işletme müdürlüklerine bildirim yapılması,
Ormanlık alanlardaki elektrik hatlarıyla ilgili risklerin ilgili kurumlara iletilmesi,
Orman çevresinde sigara içilmemesi ve izmarit atılmaması,
Herhangi bir duman veya yangın belirtisinin 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirilmesi ve mümkünse konum paylaşılması.
Yetkililer, küçük bir kıvılcımın binlerce dönüm ormanı, yaşam alanlarını ve canlıları yok edebileceği konusunda uyararak, vatandaşların göstereceği hassasiyetin ormanların geleceği için hayati önem taşıdığını vurguladı.