Toroslar EDAŞ’tan Kesinti Bahanesi

YEREL - 15-08-2025 10:44

Toroslar EDAŞ, Adana’da son günlerdeki elektrik kesintilerinin, mevsim normallerinin üzerinde seyreden yüksek sıcaklıklar nedeniyle ev ve iş yerlerinde artan elektrikli alet kullanımı, enerji tüketimini en üst noktaya taşırken, trafoların kapasitesini aşmasına ve aşırı yüklenme sonucunda kesintiler yaşanmasına neden olduğunu, acil aksiyon planlarının devreye alınarak saha ekipleri ve yüklenici firmalar sahaya yönlendirilerek 71 trafoda kalıcı çözüm sağlandığını açıkladı.

Toroslar EDAŞ, tarafından Adana’da son günlerde yaşanan elektrik kesintileri ve alınan önlemlerle ilgili yazılı açıklama yapıldı.  Açıklamada, ‘’Adana ilimizde hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin 6-12 °C üzerinde seyretmesi nedeniyle elektrik tüketimi rekor seviyeye ulaştı. 1 Temmuz 2025’te 862 MW olan maksimum yük, geçtiğimiz hafta sonu 1.313 MW’a çıkarak %52 artış gösterdi. Bu olağanüstü talep, bazı trafolarda aşırı yüklenmeye sebep oldu’’ denildi.

Günün Diğer Haberleri