Adana yaşayan Boşnaklar, Srebrenitsa Soykırımı'nın 28'inci yıl dönümünde başkent Ankara’daki anma programına katıldı. Balkan Göçmenleri İktisadi Araştırma ve Sosyal Yardımlaşma Vakfı (BİSAV) tarafından düzenlenen anma etkinliğinde Bosna Hersek’in doğusundaki Srebrenitsa’da 1995 yılında Sırplar tarafından katledilen Bosnalı Müslüman siviller, dualarla anıldı, soykırım lanetlendi. Ankara Etimesgut Türk Tarihi Müzesi'ndeki anma programına Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Kemal Şamlıoğlu, Bosna Hersek'in Ankara Büyükelçisi Adis Alagiç, Etimesgut Belediye Başkanı Enver Demirel ile Türkiye’nin dört bir yanında yaşayan Boşnaklar katıldı.
Boşnaklar, katledilen 8 bin 372 Bosnalı Müslümanlar için dua etti Adana Bosna Sancak Yardımlaşma ve Kültür Derneği Başkanı Kasım Gül’ün başkanlığındaki kafile de, soykırımın 28’inci yılında katledilen 8 bin 372 Boşnak sivil için dualar etti. Bosna Hersek'in ilk Cumhurbaşkanı merhum Aliya İzetbegoviç'in, "Ne yaparsanız yapın soykırımı unutmayın. Çünkü unutulan soykırım tekrarlanır." sözünün sahneye yansıtıldığı anma programda Srebrenitsa Katliamı’nı anlatan videoyu izleyenler duygu dolu anlar yaşadı. Türkiye ve Bosna Hersek milli marşlarının okunduğu ve Srebnenitza şehitleri için saygı duruşunun yapıldığı programda Kur’an-ı Kerim de okundu.