“Erzurum Valisi Sorun Yok Demişti”

GÜNCEL - 07-05-2023 21:27

 

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Erzurum’da düzenlediği mitinge yönelik taşlı saldırıya ilişkin açıklama yaptı. 

İmamoğlu, saldırı sonrasında Erzurum’da şunları söyledi:

“Öncelikle şunu söyleyeyim: Türkiye’nin her yerine gittiğimiz gibi en kuzeyinden en güneyine, en batısından en doğusuna… Bugün de dadaş diyarı Erzurum’dayız. Erzurum’da bizi gayet güzel folklor ekibiyle karşılayan kıymetli hemşehrilerimize teşekkür ederiz. Bizi yol boyunca selamlayan insanlarımız oldu. Öpücüklerle, kucak sallayanlarla, elleriyle bize kalplerini ifade eden vatandaşlarımızla…

“Bir selamlama şeklini kabul edeceklerini söylediler”

Daha önce il başkanlarının yaptığı görüşmelerle öncelikli belirlenen miting alanının bize tahsisi konusunda görüşmelerine rağmen bu alanın bize verilmeyeceğini il başkanlarımıza ifade ettiler. Daha sonra buranın uygun olduğunu ifade ettiler. Bir selamlama şeklinde kabul edeceklerini, buna izin verebileceklerini ifade etmişler. İl başkanlarımızın aldığı bu izin doğrultusunda bugün netleşti. İki gün öncesinden itibaren çağrılar yapıldı.

“Vali sorun yok dedi”

Malumunuz gün içerisinde biz, gayet güzel hem yiğidolar diyarı Sivas’ta hem medeniyet beşiği Çorum’da mitingimizi yaptık. Üçüncü durak olarak Erzurum’a geldik. Erzurum’a gelmeden Çorum-Sivas arasında oraya büyükşehir belediyesi, büyük bir nezaketsizlik göstererek 40-50 tane otobüsünü yığarak bir tanıtım yapacağı şeklinde bir duyum alındı. Bu arada kendisini tanıyorum. Bu nezaketsizliğini deneyimli bir belediye başkanı olarak da kendisine hiç yakıştırmadığımı ifade ediyorum. Dadaş diyarı Erzurum’a yakışmayan bir hamlede bulunmuştur. Sonra, Vali ile irtibat kuruldu arkadaşlarım tarafından Vali’nin aynen ifadesini söylüyorum: ‘5 bine yakın polisimizle Erzurum’da gerekli tedbirler alınmıştır. Hiçbir sorun yok. Problem yok. Endişe etmeyin. Zaten otobüslerde yerinden çekiliyor’ diye ifadelerde bulunmuştur.

“Polisler kılını kıpırdatmadı”

Akabinde biz, havalimanından karşılamayla beraber konuşmayı yapacağımız alana vardık. Tabii bu esnada biz, orada biriken bir kalabalığın olduğunu tabii bütün meydan bizim vatandaşlarımız tarafından doluydu. Çocuk, kadın, genç, yaşlısı Türk Bayraklarıyla o güzelim meydanı gelincik tarlasına çevirmişler ve biz Erzurum’da her yerde olduğu gibi vatandaşımıza seslenecektik. Tabii bir baktık ki her yerden taş… Her türlü taş yağıyor. Polislerin hiçbirisi kılını kıpırdatmadı. Bu bir talimattır. Bunun adı başka bir şey olamaz. Müdahale etmeyin talimatıdır. Orada TOMA var. Taşlar atılıyor milletin kafasına ve biz otobüsün üstüne çıktık; bize taşlar atılıyor.

“Kışkırtıcı propagandaya belediye başkanı da dahil”

Yapılan müdahale ile beraber ben, konuşmamın beşinci dakikasında konuşmamı kestim. Çünkü, bize atılan taşlar bizim üstümüzden insanların kafasına… Çünkü, benim gözümün önünde 10-15 insan yaralandı. Böyle olunca ben vatandaşlarıma dedim ki ‘Bizim yüzümüzden size de taş geliyor. Lütfen arabadan uzaklaşın ben de arabanın içine giriyorum’ dedim ve arabanın içine girdim. Arabanın içine girdikten sonra yine orada bekleyeyim diye düşündüm ama o taş trafiği devam edince ve vatandaşlar da geri çekilmeyince oradan seslendim: Lütfen siz cevap vermeyin bunlara uymayın. Burada sizi korumakla yükümlü polis vardır. Polis sizi uyarıyorum: Müdahale etmezseniz buradaki yetkili amirleriniz hakkında suç duyurusunda bulunacağım. Emniyet Müdürü başta olmak üzere Valisine varıncaya kadar bugün yaptığı kışkırtıcı propagandadan dolayı da belediye başkanını da o silsileye katıyorum. Akabinde ben arabayla oradan ayrıldım. Arabamızın malum camları, işte korumaları vesairesi, olduğu kadarıyla burada müdahaleyi görüyorsunuz araca karşı. Allah'a şükür arabanın içine giren arkadaşlarımı hiçbir şey yok. Zaten olay tamamen orada.

 

Günün Diğer Haberleri