Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’ne bağlı Gıda, Kimya, Ziraat Mühendisleri Odaları ile Adana Veteriner Hekimler Odası ortaklaşa "Gıda Güvenliğinin Geldiği Durum, Nedenleri ve Çözüm Önerileri isimli panel düzenledi.

Seyhan Belediyesi toplantı salonunda düzenlenen panele Cumhuriyet Halk Partisi Adana Milletvekilleri Ayhan Barut,  Orhan Sümer ile oda başkanları katıldı. 
"Gıda Güvenliğinin Geldiği Durum, Nedenleri ve Çözüm Önerileri Paneli'nin açılış konuşmasını yapan Kimya Mühendisi Gökhan Aygün, insanlığın en temel haklarından birinin yeterli ve dengeli beslenme olduğunu belirterek, bunun aynı zamanda toplumların refahı, sürdürülebilir kalkınması ve geleceği için de büyük bir öneme sahip olduğuna dikkat çekti.

Gıda Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Şehmus Alparslan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panele konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Murat Fındık, veteriner hekimliğin sadece hayvan sağlığını koruma ve tedavi etme ile sınırlı olmadığını aynı zamanda insan sağlığını etkileyen birçok kritik alanda görev alan bir meslek grubu olduğunu söyledi.

VETERİNER HEKİMLERİN GÖREV VE YETKİLERİ ARTIRILMALI

Prof. Dr. Murat Fındık şöyle konuştu, "Veteriner hekimlerin gıda güvenliğine katkıları, hayvansal üretim zincirinin tüm aşamalarında kendini gösterir. Hayvan sağlığının korunması, zoonotik hastalıkların önlenmesi, ilaç kalıntılarının kontrolü ve hayvansal gıdaların hijyenik koşullarda üretilmesi, veteriner hekimlerin sorumluluk alanlarına girmektedir. Veteriner hekimlerin düzenli denetimleri ve hastalık kontrolü ile gıda güvenliğinin sağlanmasına önemli katkılar sağladığı pek çok bilimsel çalışmayla gösterilmiştir. Bu nedenle veteriner hekimlerin görev ve yetkilerinin artırılması ve desteklenmesi, Türkiye’de hem hayvan hem de insan sağlığının korunması açısından kritik öneme sahiptir. Zoonotik hastalıklar, maalesef Türkiye’de gıda güvenliği açısından halen ciddi bir risk oluşturmaya devam etmektedir. Bruselloz, şarbon, kuduz, tüberküloz ve kist hidatik gibi hastalıklar insan sağlığını tehdit etmektedir.  Biz veteriner hekimlerin aldığı denetim, aşılama ve karantina önlemleri bu hastalıkların kontrol altına alınmasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Veteriner hekimlerin zoonotik hastalıklarla mücadelede ki önemi göz önünde bulundurulduğunda, bu alandaki çalışmaların desteklenmesi ve güçlendirilmesi Türkiye’de hem hayvan hem de insan sağlığı açısından uzun vadeli yararlar sağlayacaktır.