Emekli olma yaşı düşürüldü! 2005 - 2008 arası SGK giriş olanlar 44, 45, 46, 47 yaşında emekli olacak! Resmi Gazete'de yayımlandı. Türkiye'de milyonlarca kişinin beklediği emeklilik gelişmeleri sonucunda, Resmi Gazete'de yayımlanan karar ile emekli olma yaşı düşürüldü. SGK'ya 2005 - 2008 yılları arasında giriş yapanlar artık 44, 45, 46 veya 47 yaşında emekli olabilecek. Bu karar, erken emekli olmak isteyen vatandaşlar için önemli bir fırsat sunarken, EYT yasasından yararlanamayan kişilerin emeklilik hakkını kazanabileceği anlamına geliyor. Bu yazıda, konuyla ilgili detayları ele alacağız.
Emeklilik Süreci
Herhangi bir vatandaşın emeklilik süreci, çalıştığı süre, ödediği primler ve yaş şartlarına göre belirlenir. 2023 itibarıyla, emekli olmak için gereken yaş sınırı 65 olarak belirlenmiştir. Ancak, Resmi Gazete'de yayımlanan yeni karar, emekli olma yaşı sınırını 44-47 yaş aralığına düşürdü. Bu karar, özellikle EYT yasasından yararlanamayan kişilerin umutlarını yeşertti.
EYT Yasası
EYT, Emeklilikte Yaşa Takılanlar anlamına gelir. Bu yasa, özellikle 1999 yılından sonra işe giren ve emeklilik yaşını beklemek zorunda kalan vatandaşların mağduriyetini gidermek amacıyla ortaya çıktı. Ancak, Resmi Gazete'de yayımlanan son kararla birlikte, EYT yasasından yararlanamayan vatandaşlar da emeklilik hakkı kazanabilecekler.
Üçüncü Adım: Erken Emeklilik
Erken emeklilik, çalışanların belirli şartları yerine getirerek, normal emeklilik yaşının altında emekli olmasıdır. Normal emeklilik yaşı Türkiye'de 65 iken, erken emeklilik için gereken yaş sınırı 44-47 arasına indirildi. Bu karar, erken emekli olmak isteyenler için büyük bir fırsat sunarken, özellikle EYT yasasından yararlanamayan kişilerin de umutlarını yeşertti.
Dördüncü Adım: Yüzde 60 Rapor Şartı
Yüzde 60 rapor şartı, malulen emeklilik için gerekli olan şartlardan biridir. Bu şart, çalışma güçlerinde en az yüzde 60 kayıp olduğuna dair sağlık kurulu raporu alınması anlamına gelir.
