Bölgemizde meydana gelen depremlerin ardından ÇÜ Balcalı Hastanesi binasının, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekiplerinin incelemesinin ardından tahliyesine karar verildi. 

Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü'nün yaptığı yazılı açıklamada ise şu ifadelere yer verildi:
 
"20 Şubat 2023 tarihinde Hatay merkezli gerçekleşen depremlerden sonra hastanemiz hem Çukurova Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerimiz hem de Adana Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekibinden oluşan 9 kişilik bir komisyon tarafından incelenmiştir. 
 
Uzmanlardan oluşan bu komisyonca aslında eski ve yıpranmış olan binalarımızın üst üste gerçekleşen depremler nedeniyle şiddetli yeni bir depreme maruz kalması halinde riskli olabileceği kanaatine ulaşılmıştır. 
 
Dolayısıyla bu risk nedeniyle hastanemizden, hiçbir hastamız mağdur edilmeyecek şekilde Adana Şehir ve Yüreğir Devlet Hastanelerine önlem amaçlı dün akşam başlayan hastalarımızın tahliyesi tüm gece devam etmiştir. Onkoloji hastanemiz bu tahliye kapsamı dışındadır."
Ancak üniversite ve hastanedeki akademik kadro bu konuda Rektör Prof. Dr. Meryem Tuncel’den daha aktif ve ortada bir endişe mevcut. 

 
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi için akademik kadro girişimde bulundu. 
Edinilen bilgiye göre deprem bahanesiyle hastanenin tamamen yok edilmesinden endişe duyuluyor. 
 
Akademik kadro, Pazartesi günü saat 11:00’de tıp fakültesi dekanlığı önünde buluşarak bu konudaki taleplerini dile getirecek. 
 
Yapılan açıklamada şu görüşlere yer verildi:
 
“BALCALI tahliye edildi. Hızla sağlık hizmetine, hızla eğitim hizmetine dönebilmek için çırpınıyoruz. Taleplerimiz kabul görmüyor. BALCALI bölgenin acı/tatlı hikayeleri ile halk kahramanıdır, BALCALI yetiştirdiği onbinlerce hekimin, hemşirenin, yardımcı sağlık personelinin yuvasıdır, BALCALI yetiştirdiği hocalarla bölgede kurulan birçok eğitim hastanesinin abisidir… BÖLÜNMEYECEĞİZ, DAĞILMAYACAĞIZ, PARÇALANMACAĞIZ, AFİLİYE OLMACAĞIZ. Milyonlarca hastanın umudu, binlerce yetişecek sağlıkçının hayaliyiz, asla vazgeçmeyeceğiz. Yolu BALCALIDAN geçmiş herkesin desteğini bekliyoruz…”
 
 
 
Bu arada gazeteci Mehmet Uluğtürkan, ÇÜ Balcalı Hastanesinin önemini şu yazısıyla vurguladı: 
 
“Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi...
Depremlerden aldığı darbelerle binasının boşaltılması kararı alındı. 
Elbette, öğrencilerimizi, doktorlarımızı, sağlık personelini ve hastalarımızı korumak için bu karar doğru...
Ama...
Sakın ola bu değerin birimlerini oraya buraya dağıtarak küçültüp, işlevsiz hale getirmeyin. 
Balcalı Hastanesi, beton bina değildir. 
Balcalı Hastanesi, bir araştırma hastanesidir. 
Balcalı Hastanesi, Türkiye'nin 50 yıllık sağlık hafızasıdır. 
Balcalı Hastanesi, Mut'tan Şırnak'a hizmet veren Türkiye'nin en büyük, en etkin sağlık ve tıp öğrenimi kuruluşudur. 
Balcalı Hastanesi, teknoloji üssüdür. İnsan kaynağı zenginliğidir. 
Balcalı Hastanesi, bir daha aynısından yapmak için 50 yıl zaman gerektiren kültür abidesi eğitim yuvası, araştırma hastanesidir. 
Ey Adanalı, deprem telaşasıyla bu önemli değerinin elinden alınmasına sakın müsade etme. 
Bu kaybın Şakirpaşa Havalimanı kaybının yüz katına mal olur. 
Yapılması gereken şudur:
Yeni ve daha modern binası yapılana kadar Adana Şehir Hastanesi'nin yarısı Balcalı Hastanesi'ne kiralanmalıdır. 
Devletin bu kira bedelini yatırımcıya ödeme gücü vardır. 
Bu hastanenin teknolojisini çevre illerin hastanelerine göndermek, akademisyenlerini özel saglık kuruluşlarında çalışmaya itmek ihanet olur. 
Yalvarıyorum!“