Adana Tabip Odası, Adana Eczacı Odası, Adana Diş Hekimleri Odası, Adana Veteriner Hekimler Odası, Adana Barosu, Adana Mali Müşavirler Odası ve TMMOB Adana İl Koordinasyon Kurulundan oluşan Adana Akademik Meslek Odaları Birliği (ADAMOB), Türk Vergi Sisteminin vergiyi yoksuldan alıp, zengine verdiğini gösterdiğini belirterek “Vergide adalet istiyoruz. Çok kazanandan çok, az kazanandan az vergi alınsın” çağrısında bulundular.
SERVET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİ YÜZDE 1,65
Adana Eczacı Odası’nda gerçekleştirilen ‘Vergide Adalet İstiyoruz’ konu başlıklı açıklamayı ADAMOB Bileşenleri adına okuyan Dönem Sözcüsü Adana Mali Müşavirler Odası Başkanı Güney Yılmaz, “Vergiyi kimler ödüyor? 4,5 Trilyon TL’lik vergi gelirlerinin %32,88’ini gelir ve kazanç üzerinden alınan vergiler oluşturuyor, Servet üzerinden alınan vergiler, toplam vergi gelirlerinin sadece %1,65’ini oluşturuyor, büyük oranda KDV ve ÖTV gibi Harcama üzerinden alınan vergilerin toplam vergiler içerisindeki payı ise %36,18. Yani en büyük vergi gelirini harcama üzerinden alınan vergiler oluşturuyor. Gelir, kazanç ve servet üzerinden alınan 1 trilyon 554 milyar TL’lik dolaysız vergilerin toplam vergi gelirleri içindeki payı %34,54 seviyesinde. 2023 dönem içerisinde dolaylı vergilerin toplam vergiler içindeki payı ise %65,24 oranında. Bu tablo vergi adaletsizliğinin tablosudur. Bu tablo kayıt-dışılığın tablosudur. Bu tablo verginin tabana değil, orta ve yoksul kesimlerin tabanına yayıldığının tablosudur. Çünkü vergi de adalet gelir, kazanç ve servet üzerinden alınan vergi gelirlerinin diğer vergi gelirlerine olan oranı ile ölçülür. Yine bu tabloya göre; ülkeyi ayakta tutan üretim değil, tüketimdir. Çünkü devletin vergi gelirini sağlayan harcama / tüketim üzerinden alınan vergilerdir.”
