SGK'nın sunduğu en erken emeklilik yöntemi komple değişti! Az önce açıklandı! 1999 ve 2002 yılından sonra işe girenler şimdi bakın! Emeklilik, insanın güçten düşerek çalışamayacağı zaman diliminde ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için gerekli bir durumdur. İnsanlar genç ve çalışabildikleri zamanlarda ödemelerini yaparak emekli olmaya çalışırlar. Ülkeden ülkeye hatta yıldan yıla emeklilik şartları değişkenlik göstermektedir. Ülkemizde, çeşitli zamanlarda yapılan değişliklerle emeklilik durumu yıllara göre değişkenlik göstermektedir. 1998 yılından önce sigortalanmış kişiler az prim günü sayısıyla erken emekli oluyordu. 1998’den sonra işe başlayanlarda prim günü sayısı ve yaş sınırı getirildi. Getirilen yaş sınırı, fazla prim günü insanları erken emekli olma yolları arayışına itti. Haberimizin devamında 1999 ile 2002 yılları arasında işe girenlerin erken emeklilik yöntemlerini bulabilirsiniz. İşte haberin detayları…

1999 – 2002 Yıllarında İşe Başlayanlar Erken Emeklilik Fırsatları
1999 yılından sonra işe başlayanların emekli olabilmesi için 4500 prim gününü tamamlaması gerekiyor. 2008’den sonra başlayanlarda emeklilik için prim gününün 5400 olması şartı aranıyor. Yaş sınırı ise erkeklerde 55, bayanlarda ise 54 olarak belirlenmiştir. Bayanların erken emeklilik için başvurabilecekleri yöntemlerin başında doğum borçlandırması yer alır. Doğum yapan bayanlar her çocuğu için prim ödemesi düşebilmektedir. 3 çocuğa 6 yıl primden düşülerek daha erken emekli olunabilmekte. Doğum borçlandırması ile erken emeklilik için tek bir şart var; doğumdan önce sigorta girişinin yapılmış olması.
Bu dönemde işe girenler, Türkiye'de 1999 yılında yürürlüğe giren 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu'yla birlikte emeklilik yaş sınırının düzenlenmesiyle karşı karşıya kalmışlardır. Bu yasa, 8 Eylül 1999 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve emeklilik yaşını 60 olarak belirlemiştir.
Ancak, daha önce işe girenlerin emeklilik yaş sınırı konusunda ayrıcalıklı bir durumu bulunmaktadır. 1999 yılından önce iş hayatına atılanlar için emeklilik yaş sınırı 55 olarak belirlenmişti. Bu nedenle, 1999-2002 yılları arasında işe başlayanlar için de benzer bir düzenleme yapılmıştır.
Buna göre, 1999-2002 yılları arasında işe başlayanlar, 25 yıl sigortalılık süresini doldurduktan sonra 50 yaşında emekli olabilmektedirler. Bu durum, işe başlama tarihine ve sigorta süresine göre değişiklik göstermekle birlikte, bu dönemde iş hayatına atılanların erken emeklilik hakkına sahip oldukları anlamına gelmektedir.
Ancak, bu erken emeklilik hakkıyla ilgili bazı koşullar bulunmaktadır. Sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısı gibi faktörler, erken emeklilik hakkının kullanılmasında belirleyici olmaktadır. Bu nedenle, bu dönemde işe başlayanların emeklilik haklarını detaylı bir şekilde öğrenmeleri ve gerekli şartları yerine getirmeleri gerekmektedir.
