Her 15 günde bir düzenli olarak ülke gündemini yorumlamak adına basın açıklaması yapan Yeniden Refah Partisi Adana İl Başkanı Özkut Özdemir, İstanbul merkezli depremlerin ardından yapı güvenliği ve kentsel dönüşüm çağrısı yaparken, gençlerin ekonomik nedenlerle aile kuramaması, süresiz nafaka uygulamasının yarattığı adaletsizlik ve çiftçilerin yaşadığı mağduriyetlere dikkat çekerek hükümete çözüm üretme çağrısında bulundu. Özdemir; "Yaşananlara Beştepe'den değil, sokaktan bakın. Gençler evlenemiyor, çiftçi ekemiyor" dedi.
Yeniden Refah Partisi Adana İl Başkanı Özkut Özdemir, partisinin il başkanlığında düzenlediği basın toplantısında güncel ekonomik gelişmeleri, gençlerin evlilikten uzaklaşmasını, süresiz nafaka uygulamasını ve çiftçilerin yaşadığı sorunları değerlendirdi.
Açıklamasının başında, İstanbul merkezli depremden etkilenen illere geçmiş olsun dileklerini ileten Özdemir, hükümet ve belediyelere seslenerek "Daha tarihi bile belli olmayan Cumhurbaşkanlığı seçimi tartışmalarını bir kenara bırakıp depreme karşı dayanıklı yapılar ve kentsel dönüşüm konularına öncelik verilmesi gerekir” dedi.
“Depreme hazırlıksız şehirlerin sorumlusu sadece hükümet değil, o kentleri yöneten belediyeler ve onları iktidara taşıyan partilerdir” diyen Özdemir, “Kazananı belli olmayan kayıkçı kavgalarından bıktık, usandık” ifadelerini kullandı.
“Gençler evlenemiyor çünkü 3+1’in yanına yaklaşamıyorlar”
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Anadolu’da nüfus azalıyor, aile kurumu tehdit altında, gençler artık evlenmiyor” şeklindeki açıklamasına da değinen Özdemir, “Cumhurbaşkanı doğru söylüyor ama lafın yarısını söylüyor. Gençler 1+1 evlerde lüks için değil, mecburiyetten yaşıyor” dedi.
“Bugün büyük şehirlerde 3+1 dairelerin kiraları asgari ücretin iki katına dayanmış durumda” diyen Özdemir, gençlerin ev kurmanın, aile geçindirmenin maliyetinden korktuğunu vurgulayarak; "Evlilik, mutluluk ve huzur kapısı değil, borç ve geçim yükünün kapısı haline gelmiştir. Millete Beştepe’den bakmak yetmez, mahalle aralarına girin, ilanlara bakın” çağrısında bulundu.
“Süresiz nafaka zulümdür”
Süresiz nafaka konusunun da gençler için önemli bir sorun olduğunu ifade eden Özdemir, "Bir yıl süren evlilikten sonra ömür boyu nafaka ödemek zorunda kalanlar var. Bu adalet midir?" diye sordu.
Yeniden Refah Partisi olarak süresiz nafakanın kaldırılması için TBMM’ye kanun teklifi sunduklarını hatırlatan Özdemir, “Eğer gerçekten aile kurumunu korumak istiyorsanız, önce nafaka zulmüne son verin” dedi.
